банально - Порхов-Ст Русса-Валдай-Торжок и тд ну или можно после пойти по речке Пола вверх по течению и далее в сторону Твери))) не знаю был ли такой путь но уверен сама возможность такая быть обязана
Банально посмотреть карту автомобильных дорог и я могу. Одна загвоздка - Валдая в то время просто не было.
Что касается Серегерского (Селигерского) пути, то летом по нему передвигались практически исключительно на судах.
Чисто теоретически можно предполагать существование пути, по которому шла рать Данилы Холмского в 1471 году - Ржева - Стерж - Молвотицы - Русса. Но ходили им в обычное время? Или брали южнее - через Холмский погост ?
Для удобства просмотра темы, предлагаю задающему вопрос выделять его жирным шрифтом. А отвечающему указывать номер поста, на который он отвечает. Всех форумчан, задающих вопросы, призываю сначала подумать, воспользоваться Гуглексом, Вики и уж если не помогло - идти сюда. P.S. Особо злостным халявщикам буду ставить минус, клянусь своим хвостом
С каких пор в КУРИЛКЕ такие строгие правила???
Можешь ставить минус, Каа, но не согласная я с такой постановкой вопроса в КУРИЛКЕ!!!
Можешь ставить минус, Каа, но не согласная я с такой постановкой вопроса в КУРИЛКЕ!!!
Каури, а ты претендуешь на роль особо злостного халявщика???
В моем понимании - каждый может посмотреть хотя бы Википедию. Если человек задает вопросы, не посмотрев предварительно в энциклопедию (Вики, БСЭ, Брокгауз и т.д.) больше трех раз - это самый натуральный злостный халявщик.
Всем привет!
Помогите, пожалуйста:
1) Нужен список православных святых из военных священников канонизированных к концу 11 века.
2) нужна хорошая книга по истории домонгольской Булгар с ссылками на первоисточники
православных святых из военных священников канонизированных к концу 11 века.
Сомневаюсь что таковые ваще были к 11 веку . Такового и чина святости однозначно нет . Федор Стратилат , Дмитрий Солунский , Георгий Победоносец - любимые княжеские святые - вояки , может эти куда нить подойдут .
1) Нужен список православных святых из военных священников канонизированных к концу 11 века.
Юридическое закрепление места военного духовенства в русской армии произошло при Петре I. По Уставу воинскому 1716 года, при каждом полку должен был состоять священник, а указом 1719 года повелено было на каждом корабле военно-морского флота иметь по одному иеромонаху Полностью здесь
Помните братья великий завет,
Мёртвые сраму не имут!
Ну, специальные священники войсковые точно были в Византии. Начиная века с пятого.
Разумеется, среди них и канонизированные святые были - Лука Столпник, например. (с портала "Богослов").
Но лучше, наверное, у НиКа или у Каури спросить.
Что касается истории Булгар, то какие имееются в виду - волжские?
PKL, неее, я пас, а Ник сказал что знает полководцев византийских, канонизированных, а вот о священниках войсковых не очен в курсе, но спросит у препода, который об этом знает все)) разве что в понедельник или во вторник(((
Блин, ну ведь тема для помощи людям делалась, а не для флуда! Вон в соседней теме - места полно, там обсуждайте - кто кого провоцирует!
Quote (Каури)
PKL, неее, я пас, а Ник сказал что знает полководцев византийских, канонизированных, а вот о священниках войсковых не очен в курсе, но спросит у препода, который об этом знает все))
В "Стратегиконе" Маврикия специально упоминаются священники войсковые. Но там в русском переводе они так и обозначены - "войсковые священники".
Можно найти оригинальный текст, но в греческом я не силен.
Канонизирован как столпник , а не как капеллан . Капеллан то он довольно сомнительный :
Таким образом, Лука был осужден как дезертир и, будучи монахом в сане и по этой причине не имея возможности воевать с оружием в руках, вынужден был остаться при армии в качестве капеллана.
mif писал(а):
И зачем провоцировать людей на нарушение Правил?
mif, ты на что намекаешь????
RTFM
Quote (PKL)
Блин, ну ведь тема для помощи людям делалась, а не для флуда! Вон в соседней теме - места полно, там обсуждайте - кто кого провоцирует! angry
Обязательно воспользуюсь темой по прямому назначению - у меня есть вопросы, имеющие отношение к археологии, на которые я не нашел готовых ответов через поисковики или википедию, только их надо правильно сформулировать...
Сообщение отредактировал mif - Суббота, 26.02.2011, 11:33
Там рассказано как это делается. Или можно попросить кого-нибудь из форумчан, кто профессионально занимается графикой и изображениями.
я видел его в зеркале
из ссылки
Quote
11. Как напрямую переконвертировать DjVu-файл в Word'овский Doc-файл?
Это невозможно. Формат DjVu - это графический, а не текстовый формат. Поэтому DjVu-файлы не содержат никакой информации о структуре документа - в лучшем случае только внедрённый текстовый OCR-слой - так что информацию для подобной прямой переконвертации брать в DjVu-файле просто неоткуда.
Поэтому для создания Word'овского Doc-файла из DjVu-файла используется традиционный путь: DjVu-файл преобразуется в какой-нибудь обычный графический формат (см. п.5) и распознаётся в ABBYY FineReader v7.0 (или v8.0). В последних релизах ABBYY FineReader v9.0 предусмотрена прямая поддержка на чтение формата DjVu (при формировании пакета на распознавание).
разбираю через Cuneiform - выложу, но скорее всего будет много ошибок.
(Оригинальный текст "Книги огней" для любителей попробовать свои силы в латыни )
«Liber ignium ad comburendos hostes a Marco Graeco descriptus»
Incipit liber ignium a Marco Graeco descriptus, cuius virtus et efficacia ad comburendos hostes tam in mari quam in terra plurimum efficax reperitur; quorum primus hic est.
Recipe sandaracae purae libram I, armoniaci liquidi ana. Haec simul pista et in vase fictili vitreato et luto sapientiae diligenter obturato deinde donec liquescat, ignis supponatur. Liquoris vero istius haec sunt signa, ut ligno intromisso per foramen ad modum butyri videatur. Postea vero IV libras de alkitran graeco infundas. Haec autem sub tecto fieri prohibeantur, quum periculum immineret. Cum autem in mari ex ipso operari volueris, de pelle caprina accipies utrem, et in ipsum de hoc oleo libras II intromittas. Si hostes prope fuerint, intromittes minus, si vero remoti fuerint, plus mittes. Postea vero utrem ad veru ferreum ligabis, lignum adversus veru grossitudinem faciens. Ipsum veru inferius sepo perungues, lignum praedictum in ripa succendes, et sub utre locabis. Tunc vero oleum sub veru et super lignum destillans accensum super aquas discurret, et quidquid obviam fuerit, concremabit.
Nota quod omnis ignis inextinguibilis IV rebus extingui vel suffocari poterit, videlicet cum aceto acuto aut cum urina antiqua vel arena, sive filtro ter in aceto imbibito et toties desiccato ignem iam dictum suffocas.
Nota quod ignis volatilis in aere duplex est compositio; quorum primus est: Recipe partem unam colophonii et tantum sulphuris vivi, II partes vero salis petrosi et in oleo linoso vel lamii, quod est melius, dissolvantur bene pulverisata et oleo liquefacta. Postea in canna vel ligno excavo reponatur et accendatur. Evolat enim subito ad quemcumque locum volueris, et omnia incendio concremabit.
Secundus modus ignis volatilis hoc modo conficitur: Accipias libram I sulphuris vivi, libras duas carbonum vitis vel salicis, VI libras salis petrosi. Quae tria subtilissima terantur in lapide marmoreo. Postea pulvis ad libitum in tunica reponatur volatili vel tonitrum faciente. Nota, quod tunica ad volandum debet esse gracilis et longa et cum praedicto pulvere optime conculcato repleta. Tunica vero tonitrum faciens debet esse brevis et grossa et praedicto pulvere semiplena et ab utraque parte fortissime filo ferreo bene ligata. Nota, quod in tali tunica parvum foramen faciendum est, ut tenta im-posita accendatur; quae tenta in extremitatibus sit graciiis, in medio vero lata et praedicto pulvere repleta. Nota quod, quae ad volandum tunica, plicaturas ad libitum habere potest; tonitrum vero faciens, quam plurimas plicaturas. Nota, quod duplex poteris facere tonitrum atque duplex volatile instrumentum, videlicet tunicam includendo.
Nota quod sal petrosum est minera terrae et reperitur in scopulis et lapidibus. Haec terra dissolvatur in aqua bulliente, postea depurata et destillata per filtrum permittatur per diem et noctem integram decoqui; et invenies in fundo laminas salis congelatas cristallinas.
Candela quae, si semel accensa fuerit, non amplius extinguitur. Si vero aqua irrigata fuerit, maius parabit incendium. Formetur sphaera de aere Italico, deinde accipies calcis vivae partem unam, galbani mediam et cum felle testudinis ad pondus galbani sumpto conficies; postea cantharides quot volueris accipies, capitibus et alis abscisis, cum aequali parte olei zambac, teras et in vase fictili reposita, XI diebus sub fimo equino reponantur, de quinto in quintum diem fimum renovando. Sic olei foetidi et crocei spiritum assument, de quo sphaeram illinias; qua siccata, sepo inunguatur, post igne accendatur.
Alia candela que continuum praestat incendium. Vermes noctilucas cum oleo zambac puro teres et in rotunda ponas vitrea, orificio lutato cera graeca et sale combusto bene recluso et in fimo, ut iam dictum est, equino reponenda. Quo soluto, sphaeram de ferro Indico vel aurichalco undique cum penna illinias; quae bis inuncta et dessiccata igne succendatur et nunquam deficiet. Si vero attingit pluvia, maius praestat incendii incrementum.
Alia quae semel incensa dat lumen diuturnum. Recipe noctilucas quum incipiunt volare, et cum aequali parte olei zambac commixta, XIV diebus sub fimo fodias equino. Quo inde. extracto, ad quartam partem istius assumas felles testudinis ad sex felles mustelae, ad medietatem fellis furonis in fimo repone, ut iam dictum est. Deinde exhibe in quolibet vase lichnum cuiuscumque generis, pone de ligno aut latone vel ferro vel aere; ea tandem hoc oleo peruncta et accensa diuturnum praestat incendium. Haec autem opera prodigiosa et admiranda Hermes et Ptolemaeus asserunt.
Hoc autem genus candelae neque in domo clausa nec aperta neque in aqua extingui poterit. Quod est: Recipe fel testudinis, fel marini leporis sive lupi aquatici de cuius felle tyriaca. Quibus insimul collectis quadrupliciter noctilucarum capitibus ac alis praecisis adicies; totumque in vase plumbeo vel vitreo repositum in fimo subfodias equino, ut dictum est; quod extractum oleum recipias. Verum tum cum aequali parte praedictorum fellium et aequali noctilucarum admiscens, sub fimo XI diebus subfodias per singulares hebdomades fimum renovando. Quo iam extracto de radice herbae que cyrogaleonis (?) et noctilucis pabulum factum, ex hoc liquore medium superfundas; quod si volueris, omnia repone in vase vitreo et eodem ordine fit. Quolibet enim loco repositum fuerit, continuum praestat incendium.
Candela quae in domo relucet ut argentum: Recipe lacertam nigram vel viridem, cujus caudam amputa et dessicca; nam in cauda ejus argenti vivi silicem reperies. Deinde quodcumque lichnum in illo illinitum ac involutum in lampade locabis vitrea aut ferrea, quae accensa mox domus argenteum induet colorem, et quicumque in domo illa erit, ad modum argenti relucebit.
Ut domus quaelibet viridem induat colorem et aviculae coloris eiusdem volent: Recipe cerebrum aviculae in panno involvens tentam et baculum, inde faciens vel pabulum in lampade viridi novo oleo olivarum accendatur.
Ut ignem manibus gestare possis sine ulla laesione: Cum aqua fabarum calida calx dissolvatur, modicum terrae Messinae, postea parum malvae visci adicies. Quibus simul commixtis palmam illinias et desiccari permittas.
Ut aliquis sine laesione comburi videatur: Alceam cum albumine ovorum conjice, et corpus perungue, et dessiccari permitte. Deinde coque cum vitellis ovorum iteram, commisceas terendo super pannum lineum. Postea sulphur pulverizatum superaspergens accende.
Candela quae, quum aliquis in manibus apertis tenuerit, cito extinguitur; si vero clausis, ignis subito renitebitur. Et haec millies, si vis, poteris facere. Recipe nucem Indicam vel castaneam, eam aqua camphorae conficias, et manus cum eo inungue, et fiet confestim.
Confectio visci est cum si aqua proiecta fuerit, accendetur ex toto. Recipe calcem vivam, eamque cum modico gummi arabici et oleo in vase candido cum sulphure confice; ex quo factum viscum et aqua aspersa accendetur. Hac vero confectione domus quaelibet adveniente pluvia accendetur.
Lapis qui dicitur petra solis, in domo locandus et appositus lapidi qui dicitur albacarimum. Lapis quidem niger est et rotundus, candidas vero habens notas, ex quo vero lux solaris serenissimus procedit radius. Quem si in domo dimiseris, non minor quam ex candelis cereis splendor procedit. Hic in loco sublimi positus et aqua compositus relucet valde.
Lapis qui dicitur petra solis, in domo locandus et appositus lapidi qui dicitur albacarimum. Lapis quidem niger est et rotundus, candidas vero habens notas, ex quo vero lux solaris serenissimus procedit radius. Quem si in domo dimiseris, non minor quam ex candelis cereis splendor procedit. Hic in loco sublimi positus et aqua compositus relucet valde.
Ignem Graecum tali modo facies: Recipe sulphur vivum, tartarum, sarcocollam et picem, sal coctum, oleum petroleum et oleum gemmae. Facias bullire invicem omnia ista bene. Postea impone stuppam et accende, quod si volueris exhibere per embotum ut supra diximus. Stuppa illinita non extinguetur, nisi urina vel aceto vel arena.
Aquam ardentem sic facies: Recipe vinum nigrum spissum et vetus et in una quarta ipsius distemperabuntur uuciae II sulphuris vivi subtilissime pulverisati, lib. II tartari extracti a bono vino albo, unciae II salis communis; et subdita ponas in cucurbita bene plumbata et alambico supposito destillabis aquam ardentem quam servare debes in vase clauso vitreo.
Experimentum mirabile quod facit homines ire in igne sine laesione vel etiam portare ignem vel ferrum calidum in manu. Recipe succum bimalvae et albumen ovi et semen psillii et calcem et pulverisa; et confice cum albumine, succis raphani et commisce, et ex hac commixtione illinias corpus tuum et manum et dessiccare permitte, et post iterum illinias et tunc poteris audacter sustinere sine nocumento. Si autem velis ut videatur comburi, tunc accenditur sulphur, nec nocebit ei.
Candela accensa quae tantam reddit flammam quae crines vel vestes tenentes eam comburit. Recipe terebenthinam et destilla per alambicum aquam ardentem, quam impones in vino cui applicatur candela et ardebit ipsa. Recipe colophonium et picem subtilissime tritam et ibi cum tunica proicies in ignem vel in flammam candelae.
Ignis volantis in aere triplex est compositio. Quorum primus fit de sale petroso et sulphure et oleo lini; quibus tritis, distemperatis et in canna positis et accensis, poterit in aerem sufflari.
Alius ignis volans in aere fit ex sale petroso et sulphure vivo et ex carbonibus vitis vel salicis; quibus mixtis et in tenta de papiro facta positis et accensis, mox in aerem volat. Et nota, quod respectu sulphuris debes ponere tres partes de carbonibus, et respectu carbonum, tres partes salpetrae.
Carbunculum gemmae lumen praestantem sic facies: Recipe noctilucas quam plurimas, ipsas conteras in ampulla vitrea et in fimo equino calido sepelias et permorari permittas per XV dies. Postea ipsas remotas destillabis per alembicum et ipsam aquam in cristallo reponas concavo.
Candela durabilis maxime ingeniosa fit. Fiat archa plumbea vel aenea omnino plena intus et in fundo locetur canale gracile tendens ad candelabrum, et praestabit lumen continuum oleo durante.
Explicit liber ignium.
Gergen, эта тема для просьб а не для обсуждений - создайте тему про метод счета у себя в подразделе и гуд
Я спросил у PKL в личке, он порекомендовал задать сначала вопрос тут.
Quote (PKL)
Я подразумевал, что сначала в теме - http://druzjina.ucoz.ru/forum/71-575-1 задать вопрос о целесообразности обсуждения, а потом уже открывать тему (либо в подразделе НТР, либо в "Обсуждениях событий реальной истории")
Вот только где создать тему и как обозвать?
Зы Можно там-же или рядом на тему унификации алфавита под требования книгопечания поговорить.
Давайте спокойно подумаем!
Сообщение отредактировал Gergen - Пятница, 18.03.2011, 13:10